tirsdag 31. mai 2011

Sluttinnlegg

Dette halvåret har vi hatt faget foto. Jeg kan helt ærlig si at av å ha dette faget på skolen har inspirert meg både til å ta bilder, og utforske og lære mer om de forskjellige redigerings programmene som blir brukt innen foto. Kjente program som Photoshop og Bridge, som i grunnen er program jeg aldri ville inbilt meg ville appelere til en person som meg. Jeg er den type kunstner som liker generelt å jobbe for hånd. Disse programmene føler jeg at jeg nå behersker på et elementært basis hvor jeg både kan bruke dem som en arbeidsmetode samtidig kose meg med. Dette faget har gitt meg veldig godt innblikk i fotografisk kunst, kunsten å ta bilder og hvordan videre jobbe med bilder for å nå det perfekte resultatet. Vi har gått innpå det tekniske hvor jeg igjen, føler jeg behersker de forskjellige innstillingene man finner på et kamera, (Iso, lukkertid, blenderåpning osv) og også det visuelle i faget som komposisjon, layout, redigering og retusjering, og presentasjon, som i grunnen er sentrale begrep i utdanningsprogrammet jeg har valgt å gå.

Det med å jobbe via blogg har i mine øyne vært en spennende måte å arbeide på. Når man skal presentere arbeidet sitt i et fag på noe som er synlig for alle blir det plutselig til en mye større motivasjon til å gjøre arbeidet sitt bedre enn bra. Det å skrive innlegg etter de fleste timene om hvordan og hva vi har lært han fungert som en slags logg som igjen har hjulpet meg med å huske ting bedre og samtidig sette mye mer arbeid i det.

Jeg vil takke for meg og håper at arbeidet mitt vil bli satt like stor pris på som jeg gjør ovenfor faget og alt det læreriket og nyttige jeg har lært i faget foto.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar