tirsdag 31. mai 2011

Egendefinert oppgave: Sauda om våren




Det er påskeferie, og i påskeferien er det vanlige å reise på hyttetur sammen med venner eller med familie. Vi har hytte i Sauda, og Sauda er en flott plass å ha hytte ettersom det finnes et bra skisenter der, samtidig som man er omringet av utrolig flott natur.
I denne oppgaven velger jeg å ha naturen i Sauda som tema. For meg er Sauda en plass hvor jeg trives godt, spesielt om våren. Man finner roen i naturen samtidig som man puster inn frisk norsk luft. Jeg har redigert bildene i photoshop ved å justere på colorbalanse, crop, og lyst opp bildene ved å justere på exposure. Alle bildene er blitt redigert på noen lunde samme måte for å holde temaet og framstille bildene som friske og for å framheve de flotte fargene. 

De valgene jeg har tatt i forhold til utsnitt har vært med utgangspunkt i feks det gylne snitt og diverse andre komposisjons beregninger for å skape mest mulig kvalitet og spennende bilde. Et eksempel er det bildet under hvor jeg har tatt bildet i froskeperspektiv som har fått bilde til å virke mer levende.











Iso: 200
Lukker: 1/30
Blender: f/3,5








Iso: 100
Lukker: 1/50
Blender: f/4,0










Iso: 800
Lukker: 1/50
Blender: f/4,5










Iso: 160
Lukker: 1/40
Blender: f/3,5







Iso: 800
Lukker: 1/60
Blender: f/5,6





BESTE BILDE:


Jeg valgte dette som mitt beste bilde ettersom komposisjonen og perspektivet fikk et veldig spennende resultat i tillegg til at fargene og kontrastene gjor bilde levende.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar